Home Ön itt van:
2008. szeptember 11. csütörtök 10:00 - 2008. szeptember 30. kedd 18:00
1088 Budapest, Rákóczi út 15.
BOLT Galéria -- Tarcsay Csaba - Burgenland
Kortárs képzőművészeti és fotókiállítás
Kiállítás
Egyszerre két rendhagyó magyar-osztrák kiállításnak ad helyet a Közép-európai Kulturális Intézet szeptemberben. A BOLT Galéria öt magyar és két osztrák képző és -fotóművész munkáit mutatja be.
„Ez a kiállítás nem egyszerűen egy szubjektív válogatás, hanem egyfajta állásfoglalás a magyar fotóművészetről – és nem csak arról. Detvay Jenő, aki az 1970-es évek elején újdonságot kereső fiatalként és autodidakta művészként lazán kapcsolódott a budapesti avantgárd mozgalmakhoz, majd hosszú éveken át Párizsban élt, hazajövet létrehozta a BOLT Galériát, melynek profilja a fotó körül rajzolódott ki, ugyanakkor figyeli a fénykép kapcsolatait a többi művészeti ággal vagy akár a mindennapi élettel.
A mostani válogatás sem csak azzal a szándékkal állt össze, hogy híradással szolgáljon egy ország vagy egy főváros fotóéletéről. Inkább álláspont felvétele vagy állásfoglalás egy olyan világban, amelyben naponta képek milliárdjai forognak körülöttünk.
Furcsábbnál furcsább képek találkoznak a kiállításon, melyek közt első látásra nincs semmilyen értékelhető összefüggés.. Minden technika az illető alkotónak akár emblémája is lehetne.”
(Részletek dr. Beke László művészettörténész bevezetőjéből – A BOLT Galéria bécsi kiállításának katalógusa, 2008)


Baranyay András jellegzetes képtípusai a portrékivágások és a ceruzával színezett, bemozdult vagy egymásra exponált fotók.
Czeizel Balázs fotógramjai és rovarportréi, nyomdatechnikából merített témái monumentálisak és egyben rebbenékenyek.
Hajdú József a „talált fotó” fogalmát vonja be a kiállítás gondolati kontextusába, röntgen-negatívok alapján építkezve.
Herendi Péter reduktív látványvilága egy maszk témáját állítja középpontba.
Detvay Jenő jellegzetes, fotók reciklálásával készített műveivel archetipikus jeleket hoz létre.
Armin Bardel a befőttesüvegekben zajló élet, az „állóvíz” folyamatait modellezi képein.
Michael Milchmayr képein a vízszintes sávokba rendezett nagyvárosi járókelők szekvenciákat alkotva a tér mellett az időt is érzékelhetővé teszik.

Tarcsay Csaba burgenlandi felvételei a táj gazdag történelmének emlékeit örökítik meg. A fekete-fehér képek mellett helyet kap néhány vers is, - azon a magyar-burgenlandi nyelven, amelyet az ott élők, az ebben a régióban élők értenek legjobban – nem csak a tájnyelv és a vendégszavak használata okán, hanem azért, mert ők tudják, egy-egy sor, egy-egy szófordulat milyen sajátos jelentéstartalommal bír. (Az írásokat Pulyai Gyula jegyzi.) Tarcsay Csaba képeit korábban Bécsben, az Ausztriai Magyar Egyesületek és Szervezetek Központi Szövetségében mutatták be.

Armin Bardel: "Vizibiotópok", 2002

Michael Michlmayr: "Emlékmű", "Hősök tere", "Hot dog", 2005

Bemutatkozás

Tevékenységeink

...

Az európai együttműködés folyóirata. Kattintson ide!

Top

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.